عیب یابی و تعمیر دیزل ژنراتور

دستگاه دیزل ژنراتور وسیله ای است برای تامین و یا تولید برق اضطراری به طور مداوم یا استند بای (Stand By)، که متناسب با نیاز هر پروژه تهیه می گردد، هر نوع و مدل از دستگاه های دیزل ژنراتور در صورتیکه به طور منظم سرویس و نگهداری نشود ممکن است دچار مشکل گردد، که در این مرحله باید به دنبال یک روش اصولی و تخصصی برای تعمیرات دستگاه بود.

یکی از اصولی‌ترین راه ‌های تعمیرات دیزل ژنراتور براساس عیب یابی و تعمیر است.

به طور کلی ایرادات موتور به 2 دسته ی کلی زیر تقسیم می گردد که تنها در مرحله عیب یابی تشخیص آن امکان پذیر خواهد بود:

  1. ایرادات مربوط به موتور ژنراتور

عموما ایرادات مکانیکی که به موتور مربوط می‌شوند، به شرح زیر می باشند :

  • روشن نشدن و یا سخت روشن شدن موتور دیزل
  • روشن شدن دیزل ژنراتور با نوسان و یا پایین بودن دور آن
  • حالت کوبندهموتور ژنراتور
  • کثیف بودن گاز های خروجی موتور (آبی رنگ، سفید رنگ و یا سیاه)
  • نامنظم کار کردن موتور ژنراتور

 

  1. ایرادات مربوط به ژنراتور

عموما ایراداتی که به ژنراتور مربوط می‌شوند، به شرح زیر می باشند :

  • ایرادات بخش الکتریکی
  • ایرادات سیستم حفاظتی و کنترلی
  • ایرادات کوپلینگ و شاسی

 

گروه باتاب آذرخش فرتاک کارو با سابقه ی طولانی مدت و تیمی مجرب در امر عیب یابی و تعمیر انواع موتور های دیزل ژنراتور همراه شما می باشد.

مراحل عیب یابی و تعمیر در گروه باتاب آذرخش فرتاک کارو :

  • مشاوره تلفنی درخصوص رفع ایرادات اولیه موتور
  • اعزام کارشناس متخصص به محل پروژه
  • عیب یابی موتور و اعلام هزینه تعمیر
  • تعمیر موتور پس از تایید کارفرما در کوتاه ترین زمان ممکن
  • تحویل موتور به صورت روشن در محل پروژه کارفرما